در دنیای امروز هر شرکت IT که آرزوی جهانی شدن را در سر میپرواند و درباره افزایش بهای زنجیرهی نرمافزاری صحبت میکند، ناگزیر از پذیرفتن فرهنگ "مدیریت محصول" است. این دپارتمان با برنامهریزی مداوم و تولید و توسعه محصول دیجیتال، بیشترین میزان تعامل و هم پوشانی میان محصول و مشتری را ایجاد می نماید. هر اندازه که کارشناسان دپارتمان محصول جزئیات بیشتری از نیازهای مشتریان داشته باشند، شانس بهتری برای طراحی و ارائهی راهحلهای مناسب مشتریان خواهند داشت. گاه برای جمعآوری این اطلاعات سالها وقت لازم است، اما یک تیم مدیریت محصول موفق در زمان تصمیمگیری، تمام نقاط پیدا و ناپیدای کار را در نظر گرفته و بهترین راه را برای برطرف کردن مشکلات ارائه میدهد. دپارتمان محصول گروه فناوری اطلاعات همفکران متشکل از مدیران زبده ی محصول با فعالیت در زمینه ی
- آشنایی با نیازهای بازار، الویتبندی این نیازها و تجزیه و تحلیل دورنمای کلی محصول با اسناد فنی-بازرگانی مربوط.
- حمایت و پشتیبانی کانالهای دمو و اطلاعات محصول
- پشتیبانی گروه تولید با نیازمندیهای کاربر، برنامه زمانبندی پروژه و الویتبندی مشتریان و تقاضاهای آنها برای اجزای اصلی
- پشتیبانی ارتباطات بازاریابی با محصول و ضمانتهای اجرایی.