نگاه امروز سازمانها به مشتریان تنها یک مصرف کننده صرف نیست. مشتری مهمترین ناظر فعالیتهای سازمانها و شرکتها هستند و بر این اساس یک فرد خارجی در سازمان محسوب نمیشوند، بلکه جزئی از سازمان هستند. مشتریان در تولید کالا و ارائه خدمات، رویه¬های انجام امور و فرآیندها، توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. مشتری مداری یعنی ارائه خدمت به مشتری قبل، حین و بعد از ارائه خدمات . عواملی چون ؛ بهبود فرآیندها ، ظهور تکنولوژی نوین، تغییرات در اولویت های مشتریان، ارتقای کیفیت خدمات فرآهم شده توسط رقبا ؛ باعث می شود انتظارات مشتریان در طی زمان تغییر یابد. و شناسایی انتظاراتِ به روز مشتریان، جز با مراجعه به آنان و دریافت دیدگاههای آنان از طریق تکنیکهای علمی و آماری میسر نیست. مشتری مهمترین سرمایه به شمار می رود و بر این اساس مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او و حفظ و افزودن به این سرمایه، اولویت اصلی مدیران و تصمیم گیران گروه فناوری اطلاعات همفکران می باشد.